Aktuális híreink
A SEAT Leon 25 éve a kompakt járművek szegmensének etalonja a technológia, a formatervezés és a felszereltség terén.1999‑es bemutatása óta világszerte több mint 2,5 millió darabot adtak el belőleA SEAT Leon 25. évfordulója alkalmából bemutatott 4. generáció új változata LED Mátrix fényszórókkal és 1.5 e‑HYBRID motorral, valamint 133 km-es elektromos hatótávolsággal érkezik
A SEAT Leon műszaki és technológiai újításon megy keresztül. Újmotorokat kap – köztük egy új 1.5 TSI motorral és a plug-in hybrid motorok új generációjával –, valamint tökéletesített digitalizációt a vezetőtérben az 5 ajtós és a kombi változatban egyaránt.
A SEAT S.A. erősen kezdte a 2024-es évet, hiszen január és március között rekordszintű eredményeket ért el a CUPRA és a SEAT márkák volumennövekedésének köszönhetően, a hatékonyság javulása mellett. A vállalat az év első negyedévében 226 millió eurós rekord működési eredményt ért el (2023 első negyedévében: 144 millió euró, +57,0%), és 5,9%-ra növelte árbevétel‑arányos működési nyereségét (ez 1,9 százalékpontos növekedést jelent az előző év január-március közötti időszakához képest). A SEAT S.A. árbevétele elérte a 3,803 milliárd eurót, ami szintén rekord a vállalat első negyedévre vonatkozó adataiban, és 6,8%-os növekedés az előző évhez képest (3,562 milliárd euró).
„Anniversary Limited Edition” néven limitált darabszámú különleges modellváltozattal ünnepli mára ikonná vált modellje, az Ibiza 40. évfordulóját a SEAT. Az Ibiza szigetéről elnevezett modellcsalád fordulópontot jelentett a vállalat sikereinek történetében, amelyből öt generációja során 1984 óta összesen több mint hatmillió példányt értékesített.
Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek bizonyult, a CUPRA kínálatának és a legalább részben elektromos hajtásrendszerű modellek iránt keresletnek köszönhetően a vállalat növelni tudta értékesítését.
A SEAT kapta az AUTOBEST díját, amelyet “Európa legjobb autóvétele 2021-ben” címmel a SEAT Leon modellnek ítéltek oda. A 20. alkalommal megrendezett AUTOBEST díjátadó ünnepségnek Barcelona adott otthont és az elismerések átadására összesen 34 különböző országból több, mint 150 vendég érkezett.
David Aguilar, aki Poland-szindrómával született, mindössze kilenc éves volt, amikor egy építőkészlet darabjaiból jobb karjára megtervezte első protézist. Mostanra már az ötödik modelljénél tart, amelyet 19 évesen a NASA-nak is bemutatott az Iparágközi innováció csúcson (Cross Industry Innovation Summit). Aguilar, aki Hand Solo-nak nevezi magát, Guiness-rekorder az "Első működő LEGO® protéziskarral”, és biomérnöki tanulmányokat folytat, hogy tovább javíthassa mások életét.
A virtuális valóság egyre elterjedtebb az autóiparban. A tervezők már jóval a gyártás megkezdése előtt vezethetik a jövőbeli autókat, és még a belső elrendezésüket is meghatározhatják a prototípus megépítése előtt. Ezt a technológiát kihasználva beülünk egy Leon kormánya mögé, hogy felfedezzük annak belső terét, és körbe autózhassunk Barcelona utcáin anélkül, hogy el kellene hagynunk az épületet, ahol éppen tartózkodunk.
A világ változik, digitalizáltabb, mint valaha, ahogy kapcsolódunk a csatlakoztatott világhoz. És egyre növekszik annak szükségessége, hogy ezt a digitális világot magával vigye a járműbe, ezért a vadonatúj SEAT Leon a márka első teljesen összekapcsolt autója.
A SEAT martorelli üzemeiben megkezdi a lélegeztető gépek gyártását annak érdekében, hogy hozzájáruljon a COVID-19 okozta válság elleni küzdelemhez. A Spanyol Gyógyszer- és Egészségügyi Termékek Ügynöksége engedélyezte a készülék klinikai bevizsgálását, és a készülékek napi termelését a hatóságokkal egyeztetve folyamatosan hozzáigazítják az igényekhez, hogy elkerüljék a felesleges készleteket. A vállalat arra törekszik, hogy elérje a napi 300 lélegeztető gép legyártását a SEAT Leon gyártósorán.
A martorelli gyár SEAT Leon gyártósorára szinte rá sem lehet ismerni. Ma már nem autókat gyártanak, hanem automata lélegeztető gépeket állítanak elő, hogy a COVID-19 válság közepette együttműködjenek a helyi egészségügyi rendszerrel .
Ahogy eltávolodunk a hagyományostól és belépünk az elektromos járművek világába, szembe találjuk magunkat a CUPRA teljesen újraértelmezett teljesítmény fogalmával. Az idei évben már bemutatkozott CUPRA Formentor tanulmány után a CUPRA még merészebben fogalmazza meg az elektromos teljesítmény fogalmát a CUPRA Tavascan koncepcióval.