A Hungaroringen is dobogós helyezéseket érhet el az Audi a WTCR futamokon
Remekül indult az Audi csapatai számára a WTCR FIA Túraautó Világkupa 2019-es sorozata: az RS 3 LMS autóval versenyző pilóták közül Frédéric Vervisch (Comtoyou Team Audi Sport) a harmadik, míg Jean-Karl Vernay (Leopard Racing Team Audi Sport) a második futamon ért másodikként célba Marrákesben (Marokkó). Április 27-28-án a Hungaroringen állnak rajthoz a csapatok, s az Audi Sport csapatai ezúttal is a dobogós helyezést tűzték ki célul. A négykarikás versenyautóknak magyar kötődése is van: Győrben készülnek a kocsik alapjai.
Az már Marrákesben (Marokkó) is kiderült, hogy igen kiegyensúlyozott az idei WTCR FIA Túraautó Világkupa mezőnye, a hét gyártó versenyautóinak teljesítménye csak minimálisan tér el egymástól, éppen ezért kiemelkedően fontos, hogy a versenyzők milyen formában ülnek a kocsik volánja mögé. Az Audi Sport két csapatának összesen hét pilótája indult az első állomáson, közülük öt pontszerző helyen zárt, ráadásul a francia Jean-Karl Vernay (Leopard Racing Team Audi Sport) a második, míg a belga Frédéric Vervisch (Comtoyou Team Audi Sport) a harmadik futamon végzett dobogós helyen az Audi RS 3 LMS volánja mögött, mindketten másodikak lettek. Vernay már tavaly is többször ért el hasonló sikert, a 2018-as sorozatban öt alkalommal állhatott dobogóra, s az összetettben a legjobb Audisként az 5. helyen végzett. Az elmúlt esztendőben három alakulat versenyezett Audival, a szezon végén közölük Vernay csapata, az Audi Sport Leopard Lukoil Team teljesített a legjobban, s 5. helyen zárták a szerzont.
Idén, az első versenyhétvégét követően az Audi Sport Leopard Lukoil Team 41 ponttal az ötödik helyen áll, a Comtoyou Team Audi Sport 32 ponttal a hetedik. Innen várják az április 27-28-i versenyhétvégét a csapatok, amelyet ezúttal a Hungaroringen rendeznek. Szombaton egy, vasárnap két futam vár a versenyzőkre, s az Audis pilóták ezúttal is a dobogós helyekért küzdhetnek a hétvége során.
Marrákes és Budapest után nyolc helyszínre látogat el a WTCR: Szlovákiában, Hollandiában, Németországban, Portugáliában, Kínában, Japánban és Makaóban állnak rajthoz a pilóták, a szuperfinálét Malajziában tartják.
Győrben készül az Audi RS 3 LMS alapja
Az Audi RS 3 LMS egy szériaközeli versenyautó, amely a Győrben gyártott RS 3 Limousine alapjaira épül. A versenyautó Spanyolországban, Martorellben készül, ide szállítják Győrből a nyers karosszériát és a motort, amelyeket a versenysport előírásai szerint alakítanak át. Az átépítés során számos biztonsági felszerelés – például bukócsövek, tűzoltó-készülék – kerül az autóba, valamint itt szerelik be a versenypedálokat és a versenyüléseket is.
A motorizáltságra vonatkozóan szigorú előírásai vannak a FIA WTCR-nek: maximum 2.0 literes erőforrásokkal lehet versenyezni, és nem megengedett az összkerékhajtás. Az Audi RS 3 LMS-be gyártott 2.0 literes motor minimálisan tér el attól a szériaváltozattól, amely szintén Győrben készül, és az Audi S3 Limousine-ban, valamint a Volkswagen Golf GTI-ben kapható. Az utcai Audi RS 3 Limousine-ban alapesetben egyébként a győri 2,5 literes, öthengeres motor dolgozik, de ez az erőforrás nem engedélyezett a versenyszabályok alapján.